44. díl: Remarketing: Klíčová strategie předvánočního marketingu

Přemýšlíte, jak z letošní vánoční sezony vytěžit maximum? Odpověď nabízí remarketing, tedy forma cílení reklamy na uživatele, kteří již váš web v minulosti navštívili. Jak využít jeden z nejefektivnějších nástrojů online marketingu v praxi?

Digital,Marketing,,Retargeting,Or,Remarketing,Concept.,Online,Strategies,In,Social

Proč investovat do remarketingu?

Remarketing je několikrát účinnější než jiné druhy PPC reklam, jelikož cílí na lidi, kteří již váš web navštívili. To znamená, že mají o vaše produkty zájem a vaši značku mají v povědomí. Možná u vás dokonce plánovali nakoupit, ale chtěli si to ještě nechat projít hlavou. No a pak na to zapomněli, museli počkat na výplatu, případně si nevzpomněli na název vašeho e-shopu nebo zaváhali.

A k tomu právě slouží remarketing – připomenout se všem, kteří o vaše produkty projevili zájem, ale zatím z nějakého důvodu nákup neuskutečnili. A k tomu ještě posilujete povědomí o vaší značce. Zkrátka skvělá investice, obzvláště pak před Vánocemi, kdy lidé přemýšlí nad ideálním dárkem. Správně zacíleným a originálním remarketingem je snadno přesvědčíte k nákupu.

Jak na remarketing v praxi

Remarketingové kampaně můžete nastavit v PPC systémech (Google Ads a Sklik) a na sociálních sítích (Facebook a Instagram). Každá platforma přitom nabízí trochu jiné funkce.

PPC remarketing

Abyste mohli cílit na uživatele, kteří již váš web navštívili, musí tito uživatelé souhlasit se zpracováním cookies – proto si dejte záležet na tom, aby vaše cookies lišta opravdu motivovala k odsouhlasení. Pomocí cookies si pak prohlížeč tyto uživatele uloží do seznamu.

Vy jako provozovatel reklamního účtu si musíte vygenerovat remarketingový kód, který vložíte do svého webu. Pak jednoduše vytvoříte reklamu zacílenou na toto publikum, které můžete ještě dále segmentovat – například podle toho, jakou konkrétní kategorii webu daný uživatel navštívil či zda již měl zboží v košíku, ale nákup nedokončil. Stejně tak můžete cílit podle toho, kolik dní od poslední návštěvy webu uplynulo.

Specifickou kategorií je pak dynamický remarketing, který umí automaticky zobrazovat reklamu na konkrétní produkt, který si uživatel na webu prohlížel. U dynamického remarketingu je ale postup složitější, protože je potřeba nejprve připravit a nahrát zdroj dat (XML feed).

Remarketing na sociálních sítích

Na Facebooku funguje remarketing podobně, do svých stránek ale musíte vložit tzv. Facebook Pixel. Cílit můžete nejen na lidi, kteří navštívili váš web, ale také třeba na ty, kteří si prohlíželi vaši stránku na Facebooku, zhlédli konkrétní video na Facebooku apod.

Tip Vyřešte požadavky ESG reportingu a zjistěte uhlíkovou stopu své firmy nebo produktu jednoduše v rámci jedné platformy. Klienti ČSOB mají navíc výpočet uhlíkové stopy Scope 1 a 2 u Green0metru zdarma.

Remarketingová kampaň si zaslouží vlastní kreativu

Remarketingová reklama může být grafická (banner) nebo textová. Obsah reklamy vždy přizpůsobte cílovému segmentu a účelu kampaně a nezapomeňte zdůraznit call to action. Mezi nejefektivnější typy sdělení patří:

  • Připomenutí se: Vůbec nejčastějším důvodem k remarketingu je připomenutí se. Potenciální zákazníky můžete oslovit zcela otevřeně s tím, že se u vás o něco zajímali – a připomenout jim, že nákupem rozhodně neudělají chybu.  
  • Nabídka slevy či garantovaného termínu dodání: S blížícími se Vánocemi lidé slyší na 2 věci – slevy a garantovaný termín dodání. Zhruba týden až dva před Štědrým dnem můžete v remarketingu použít právě tyto prodejní argumenty. Nezapomeňte na remarketing také během Black Friday
  • Nabídka příslušenství k zakoupenému produktu: Remarketing můžete cílit i na lidi, kteří u vás zboží zakoupili. V tomto případě je ideální strategií tzv. upselling, tj. nabídka doplňkového příslušenství.
  • Nabídka produktů, které lidé nakupují opakovaně: Prodáváte zboží, které je nutné kupovat pravidelně, například školní potřeby či krmiva pro domácí mazlíčky? Pokud správně odhadnete frekvenci nákupu, můžete se zákazníkům připomenout přesně ve chvíli, kdy vaše zboží budou potřebovat.
  • Upozornění na novinky: Pokud třeba prodáváte chytré telefony a máte v nabídce žhavou novinku, můžete reklamu zacílit na uživatele, kteří již u vás v minulosti mobil koupili. 

Pokud se naučíte s remarketingem správně pracovat a připravíte kvalitní a přesně zacílené kreativy, uvidíte, že značně zvýšíte konverze, a to nejen před Vánocemi.

Stručně
  • Remarketing cílí na lidi, kteří již váš web navštívili. To znamená, že mají o vaše produkty zájem a vaši značku mají v povědomí.
  • Remarketingové kampaně můžete nastavit v PPC systémech (Google Ads a Sklik) a na sociálních sítích (Facebook a Instagram). Každá platforma přitom nabízí trochu jiné funkce.
  • Abyste mohli cílit na uživatele, kteří již váš web navštívili, musí tito uživatelé souhlasit se zpracováním cookies. Vy jako provozovatel reklamního účtu si musíte vygenerovat remarketingový kód, který vložíte do svého webu. Pak jednoduše vytvoříte reklamu zacílenou na toto publikum, které můžete ještě dále segmentovat.
  • Na Facebooku funguje remarketing podobně, do svých stránek ale musíte vložit tzv. Facebook Pixel.
  • Remarketingová reklama může být grafická (banner) nebo textová. Obsah reklamy vždy přizpůsobte cílovému segmentu a účelu kampaně a nezapomeňte zdůraznit call to action.
  • V rámci remarketingu můžete kromě připomenutí se také nabídnout slevu či garantovaný termín dodání, příslušenství k zakoupenému produktu, produkty, které lidé kupují opakovaně nebo novinky.