Osobní elektronické bankovnictví pro firmy nestačí

Mnoho společností používá elektronické bankovnictví určené pro fyzické osoby a domnívá se, že se od firemního příliš neliší. Opak je ale pravdou – firemní bankovnictví se odlišuje funkcemi, které jej dělají vhodnějším pro firemní využití. Tomu je přizpůsobeno také samotné prostředí.

ceb-pp

Osobní bankovnictví používané ve firemních podmínkách je dnes běžnou záležitostí, některé banky ani firemní variantu nenabízí a nahrazují ji maximálně doplňkovými volbami v běžném internetovém bankovnictví. Zatímco u fyzických osob jde především o kontrolu zůstatku a odesílání jednoduchých příkazů, podnikatelé vyžadují přístup na různé účty, sledování jejich zůstatků a další druhy operací. Firemní bankovnictví je těmto potřebám přizpůsobené a nabízí toho ještě mnohem více.

Lepší práce s účetnictvím

Firemní elektronické bankovnictví obecně velmi usnadňuje práci s účetnictvím a přispívá k jeho automatizaci. V datové podobě je možné do banky předávat požadavky na platby či platební dávky a přijímat datové výpisy, které se automaticky načtou do účetního softwaru. Napojení na něj může probíhat i ručním stahováním a odesíláním dat. „Služba ČSOB CEB umožňuje díky funkci Business Connector i propojení s vybranými účetními softwary, systémy si tak data předávají zcela autonomně,“ dodává Tomáš Stegura, ředitel pro firemní elektronické bankovnictví ČSOB.

Pokročilejší zabezpečení a správa přístupů

Přestože i bankovnictví pro osobní použití má bezpečnostní standardy nastavené vysoko, i v této oblasti dokáže firemní bankovnictví nabídnout více. Ohled je brán především na skutečnost, že k němu má často přístup velký počet uživatelů. Běžně tak obsahují pokročilou správu nejen samotných přístupů, ale i oprávnění jednotlivých uživatelů.

Zatímco někteří zaměstnanci tak mohou pouze nahlížet na přehledy, jiní mohou i odesílat transakce či exportovat data. Přístupy také můžete udělovat pouze k určitým účtům, ve firemním bankovnictví není problém jich mít i větší počet takříkajíc „pod jednou střechou“.

K firemnímu bankovnictví se nejčastěji přistupuje přes počítače, což rozšiřuje možnosti způsobů přihlášení. Jedním z nich je dvoufázové ověření identity s potvrzením v telefonu (pomocí Smart klíče) nebo použití čipové karty s elektronickým podpisem. Veškerá komunikace s bankou je samozřejmě šifrována. „ČSOB CEB disponuje i mobilní aplikací, přes kterou je možné ovládat většinu funkcí. Jejich kompletní škálu pak nabídne přístup přes počítač,“ doplňuje Tomáš Stegura.

Více přehledů a typů transakcí

Zatímco běžnému uživateli postačí údaj o zůstatku a výpis transakcí, eventuálně doplněný
o jednoduché grafy příjmů a výdajů, ve firemním prostředí se hodí i podrobnější informace. Proto softwary disponují i pokročilými přehledy, v nichž můžete zaznamenávat krátkodobé i dlouhodobé trendy nebo třeba podrobněji filtrovat příjmy a výdaje. Získaná data poté mohou posloužit pro finanční plánování či optimalizaci útrat.

Sofistikovanější je i práce s transakcemi. Kromě klasických jednorázových transakcí, šablon či trvalých příkazů je možné zadávat také dávkové příkazy, jež umožní odesílat více plateb naráz. Dále firemní softwary nabízejí aviza o zaúčtovaných tuzemských i zahraničních platbách, díky čemuž se okamžitě dozvíte o dění na svém účtu.

ČSOB CEB nabídne i něco navíc

Veškeré výše popsané funkce a výhody zahrnuje i ČSOB CEB. Jeho základní varianta je vhodná pro menší firmy a podnikatele, pro větší společnosti je poté připravena varianta CEB Plus s ještě více možnostmi. Software byl vyvíjen s velkým důrazem na uživatelskou zkušenost, jeho používání je tak pro kohokoli, kdo má ve vaší firmě na starost účty, naprosto intuitivní. S aplikací CEB Mobile navíc mohou uživatelé jeho funkce ovládat kdykoli a kdekoli.

Pro maximální kontrolu transakcí je možné u nich vyžadovat podpis až tří oprávněných osob, což umožňuje ještě větší variabilitu při nastavování oprávnění. Samozřejmostí je také možnost vybraným osobám nastavit upozornění e-mailem či SMS na každou provedenou transakci. V jedné aplikaci lze také spravovat nejen více účtů v rámci jedné firmy, ale i účty více firem najednou.

S Virtuální pobočkou vyřešíte většinu administrativy na dálku

Jednou z největších výhod ČSOB CEB je funkce Virtuální pobočky, která výrazně usnadňuje komunikaci s bankou. Po přihlášení můžete odesílat žádosti, podepisovat smlouvy či jiné dokumenty. Vše probíhá v souladu s platnou legislativou o elektronickém podpisu. Historii svých požadavků vždy naleznete online, a budete v nich tak mít větší přehled.