29. díl: Jak využít TikTok v marketingu

TikTok je sociální síť a mobilní aplikace vytvořená čínskou společností ByteDance, která je určena k vytváření a sdílení krátkých videí. Poprvé byl TikTok představený v Číně v roce 2016 pod názvem Douyin a mezinárodní aplikace známá jako TikTok byla vydaná v roce 2017. Dnes má TikTok miliony uživatelů napříč světem. Připravili jsme si pro vás několik důležitých informací, díky kterým zjistíte, jak využít TikTok pro své podnikání.

Russia,,Kazan,May,30,,2019:,Tik,Tok,Application,Icon,On

Proč TikTok? Čísla mluví jasně

Na úvod jsme pro vás vybrali několik zajímavých statistik, které dokazují, že by TikTok rozhodně neměl zůstat bez povšimnutí. Čísla, jež jsou s ním spojená, jsou doslova ohromující.

  • Od ledna 2022 má TikTok více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně.
  • Průměrný uživatel TikToku na této sociální síti stráví více než 850 minut za měsíc.
  • Na TikToku se každou minutu po celém světě zhlédne 167 milionů videí.
  • Jedná se o globálně nejoblíbenější aplikaci staženou v letech 2020 a 2021.
  • V roce 2021 dosáhl TikTok 740 milionů nových uživatelů.
  • TikTok našel uživatele ve více než 150 zemích světa.
  • Hrubý zisk TikToku v roce 2020 dosáhl 19 miliard amerických dolarů.
  • Devět z deseti uživatelů TikToku používá aplikaci několikrát za den.
  • V roce 2021 si v Evropě aplikaci nainstalovalo 102 milionů uživatelů.
  • TikTok se stal v roce 2021 šestou nejrychleji rostoucí značkou světa.
  • TikTok byl v roce 2022 nejčastěji blokovanou sociální sítí ze strany rodičů.

A jak si vede TikTok v ČR?

Celosvětové statistiky už známe, jak se ale TikToku daří v České republice? To vám opět poodhalí nejaktuálnější statistiky.

  • V České republice patří TikTok k nejrychleji rostoucím sítím.
  • Na TikToku je dle dostupných údajů registrovaných zhruba 1,9 milionů Čechů.
  • Na TikToku v Česku vznikne zhruba 7,5 milionů videí za měsíc.
  • Náklady za reklamu na TikToku dle odborníků vycházejí v průměru levněji než na sociálních sítích Facebook a Instagram. 

Jakou cílovou skupinu oslovíte na TikToku? Už dávno nejde o síť pro nejmladší

Většinu uživatelů na TikToku tvoří lidé ve věku od 18 do 24 let, v ČR se jedná o skupinu zhruba 1 milionu lidí. Ve věkové skupině od 35 do 44 let je na TikToku přibližně 192 tisíc Čechů a ve věkové skupině od 45 do 54 let cca 85 tisíc Čechů, což také rozporuje rozšířený mýtus, že jsou na TikToku pouze děti. V současnosti zde najdete stále více dospělých. Na TikToku převládají zástupci generace Z. Hodnoty, jež značky sdílejí, by tedy měly být relevantní právě pro tuto skupinu.

Ze statistik z roku 2022 také vyšlo, že na většině světových trhů používají TikTok více ženy než muži, v České republice se jedná o 54% zastoupení žen.

Nejoblíbenější formáty na TikToku

TikTok je síť pro sdílení krátkých videí. Vzhledem k tomu, že je průměrná doba zhlédnutí videa jen několik vteřin, měli byste uživatele zaujmout již v prvních dvou vteřinách a vsadit spíše na jednoduchý obsah. Pokud se i vy rozhodnete zviditelnit na TikToku, měli byste uživatelům nabídnout alespoň deset videí za měsíc.

Kromě krátkých videí se těší velké oblibě i spojení s influencery. Influenceři mohou své profily propojovat a od 1000 sledujících mohou dělat živá vysílání. Placenou inzerci lze zadat pouze s rozpočtem vyšším než 100 Kč denně.   

Tip
Business kreditka od ČSOB chrání vaše podnikání. Získejte i vy pojištění prodloužení záruky zdarma, bezúročné období až 45 dní či slevu 0,4 Kč/litr paliva v síti EuroOil. Sjednání kreditní karty je zcela zdarma.

Pro jaké služby a firmy je tato sociální síť vhodná?

Odborníci se shodují na tom, že na TikToku může svou cílovou skupinu najít téměř každá značka, nicméně největší úspěch podle posledních průzkumů zaznamenávají firmy, které se pohybují v oblasti módy, kosmetiky, hraček, gamingu, šperků a dekorací.

Nejsledovanější tiktokeři ve světě

Zajímá vás, jaké účty se na TikToku těší největší oblibě? Celosvětově nejsledovanější osobou na TikToku s neuvěřitelnými 141,8 miliony followerů je Charli D’Amelio, jíž následuje italský tiktoker Khaby Lame (140,8 milionů followerů) a americko-filipínská hvězda Bella Poarch (90,1 milionů followerů).

Značky a tiktokeři s největší sledovaností v ČR

Co se týče nejsledovanějších tiktokerů z České republiky a ze Slovenska, jedná se o účty ondy mikula (9 milionů followerů), I end here!!! (4,9 milionů followerů), ViralBrothers (2,2 milionů followerů) a #lovecrew (1,8 milionů followerů).

Mezi nejoblíbenější značky na českém TikToku patří Dear Candy (159 000 followerů), Superzoo (120 000 followerů), Footshop (84 000 followerů) a Zoo Praha (53 000 followerů).

Hledáte inspiraci pro marketing na TikToku? Čtěte blog tiktokuj.cz, který přináší nepřeberné množství zajímavých informací, tipů odborníků a statistik.

Stručně
  • TikTok je sociální síť a mobilní aplikace určena k vytváření a sdílení krátkých videí. Od ledna 2022 má TikTok více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně a jedná se o globálně nejoblíbenější aplikaci staženou v letech 2020 a 2021.
  • V České republice patří TikTok také k nejrychleji rostoucím sítím, dle dostupných údajů je na TikToku registrovaných zhruba 1,9 milionů Čechů.
  • Většinu uživatelů na TikToku tvoří lidé ve věku od 18 do 24 let, v ČR se jedná o skupinu zhruba 1 milionu lidí, počet dospělých uživatelů TikToku stále roste.
  • Vzhledem k tomu, že je průměrná doba zhlédnutí videa jen několik vteřin, měli byste uživatele zaujmout již v prvních dvou vteřinách a vsadit spíše na jednoduchý obsah.
  • Kromě krátkých videí se těší velké oblibě i spojení s influencery.
  • Největší úspěch na TikToku podle posledních průzkumů zaznamenávají firmy, které se pohybují v oblasti módy, kosmetiky, hraček, gamingu, šperků a dekorací.