20. díl: Doba přeje bezhotovostním transakcím. Znáte všechny možnosti digitálních plateb?

Nouzová opatření kvůli pandemii koronaviru přinutila i ty nejkonzervativnější podnikatele zavést moderní trendy e-commerce. Z benefitů bezhotovostních platebních metod navíc budete profitovat i v budoucnu. Seznamte se se všemi možnostmi plateb, které nabízí moderní technologie.

wallet-2125548_1920

Co to je e-commerce?

E-commerce je široký pojem používaný k označení veškerých obchodních transakcí realizovaných za pomoci internetu a dalších elektronických prostředků. Jde tedy o velice perspektivní řešení, které podpoří váš prodej dlouhodobě, nejen v období pandemie.

Online nákupy a bezkontaktní platby jsou nejen hygieničtější, ale i komfortnější než přijímání hotovosti. A to i pro vás jako obchodníka: nemusíte s hotovostí manipulovat, každý den ji počítat, nosit do banky apod. Pro zákazníky znamená bezkontaktní placení především rychlost, bezpečnost a pohodlnost.

Zákazníci chtějí platit bezkontaktně

Víte, že Češi jsou světovou špičkou v používání platebních karet? Jejich přijímání by dnes již mělo být samozřejmostí ve většině provozoven a prodejen napříč odvětvími. Velká část Čechů totiž u sebe hotovost vůbec nenosí.

Jestli se vaší kamenné provozovny netýká nařízené uzavření, důrazně doporučujeme zavedení bezkontaktních platebních terminálů, které zajistí hygieničnost prodeje a zároveň komfort pro vaše zákazníky.

I když se povinnost EET na období nouzového stavu a 3 měsíce po něm pozastavila, je vhodné uvažovat již nyní o řešení, které vám zároveň zajistí tuto zákonem stanovenou povinnost. Mnoho poskytovatelů platebních terminálů totiž nabízí integrované řešení EET, tedy platební terminál a registrační pokladnu v jednom.

TIP: Podnikáte v pohostinství? Aktivujte si na vašem platebním terminálu přijímání elektronických stravenek. Seznamte se i se stále oblíbenějšími platbami mobilem či dokonce hodinkami, které umožňují placení pouhým přiložením chytrého zařízení k terminálu. Mezi aplikace pro platby mobilem či hodinkami patří Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay. Podle statistik společnosti Mastercard tuto platební metodu využívá už čtvrtina klientů bank, u zákazníků do 40 let je to dokonce třetina. Ujistěte se proto, že váš terminál přijímání těchto plateb umožňuje.

Platební brány

Mnoho podnikatelů kvůli nařízenému uzavření provozoven muselo svůj byznys převést do online prostředí. E-shop se rozhodně neobejde bez platební brány, která zajistí vám i vašim zákazníkům rychlou a bezpečnou platbu za zakoupené zboží. Provozovatele platební brány si vybírejte pečlivě, bezpečnost online plateb musí být na prvním místě.

TIP: MALL Pay je unikátní metoda pro online nákupy, kdy zákazník za zakoupené zboží či služby zaplatí až po 14 dnech, ale obchodník své peníze dostane ihned. Reálné zkušenosti ukazují, že po nasazení této platební metody vzrůstají obraty e-shopu v průměru o 20 %, přičemž podíl vráceného zboží se – pro někoho možná překvapivě – naopak snižuje. Tuto metodu si můžete jednoduše integrovat do vaší platební brány.