10 tipů pro správné budování vaší značky

Značka ovlivňuje téměř všechny aspekty firmy, ať už je řeč o marketingu, zájmu o produkty či služby nebo fungování společnosti. Chcete si také vybudovat značku, kterou budou mít vaši zákazníci i zaměstnanci rádi a která vám bude vydělávat? Přinášíme vám 10 tipů, které vás navedou tím správným směrem.

shutterstock_772559464

Proč budovat svou značku?

Podle společnosti Forbes je hlavní výhodou značky, kterou mají zákazníci rádi, zvýšení zisků. Společnost TLS Marketing navíc dodává, že úspěšně vybudovaná značka přináší benefity v podobě lepší image firmy a loajálnosti zákazníků. Z průzkumu Content Marketing Institution zase vyplývá, že podle 89 % marketingových manažerů je nejdůležitějším cílem povědomí o značce následované samotným prodejem. Pojďte se tedy podívat na to, co udělat pro zlepšení svého brandu.

1.     Poznejte své zákazníky

Služby a produkty se nejlépe prodávají ve chvíli, kdy víte, komu je prodáváte a jaké jsou potřeby vašich zákazníků. Vaše cílová skupina by měla mít pocit, že vaše služba nebo produkt vznikl přímo pro ni. Ve chvíli, kdy se s produktem či službou vaši zákazníci ztotožní, budou k vám mít větší důvěru a budou se pravidelně vracet. Znalost vašich zákazníků vám umožní efektivně naplánovat marketingové aktivity a investovat peníze tam, kde je potřeba.

Více o tom, jak můžete snadno poznat své zákazníky za pomocí praktických on-line nástrojů, se dozvíte v tomto článku.

2.     Odlište se od své konkurence

Pokud chcete mezi stovkami značek nabízejících podobnou službu nebo produkt vyniknout, musíte se od své konkurence odlišit. Zodpovězte si proto otázku, proč by si zákazníci měli produkt koupit u vás a ne u konkurenční firmy. S objevením vašich silných a slabých stránek vám může pomoci například SWOT analýza, o níž se dočtete více zde.

Věděli jste?

Průzkum společnosti Pam Moore ukázal, že je v průměru zapotřebí 5 až 7 zobrazení značky k tomu, aby si ji zákazníci zapamatovali.

3.     Buďte osobní

Věděli jste, že z výzkumu společnosti MarketingWeek vyplývá, že zákazníci mají ve větší oblibě značky, které používají spíše emotivní než racionální marketingová sdělení? Zajímavostí také je, že podle Harvard Business Review 64 % zákazníků uvádí, že jsou pro ně sdílené hodnoty hlavním důvodem, proč mají k dané značce vztah. Využijte tuto skutečnost ve svůj prospěch a buďte osobní. Nebojte se sdílet se zákazníky příběh značky a také hodnoty firmy.  

4.     Hýčkejte své věrné zákazníky

Aplikujte takzvané Paretovo pravidlo, podle něhož vám bude 80 % zisku a obratu dělat 20 % zákazníků. Péče o stávající zákazníky je podle marketingových specialistů až 8x efektivnější než snaha získat nové zákazníky. Skvělým způsobem, jak své pravidelné zákazníky motivovat k nákupu, je například věrnostní program, o němž se více dozvíte v tomto článku.

5.     Investujte do své značky a marketingu

Podle společnosti Lucidpress očekávání zákazníků neustále rostou, například 45 % zákazníků očekává skvělý design webových stránek. Více než 90 % marketingových specialistů zase tvrdí, že k propagaci značky využívá obsahový marketing. Je také dokázáno, že až 94 % prvních dojmů zákazníků z vaší značky je založeno na vizuálních vjemech. Nebojte se proto investovat do své značky a marketing vnímejte jako investici, která se vám vyplatí.

6.     Buďte konzistentní

Z průzkumu společnosti Lucidpress vyšlo, že nekonzistentní branding nemá vliv pouze na vaše zákazníky, ale má také negativní dopad na morálku zaměstnanců. Je proto důležité být konzistentní a definovat identitu své značky. V souladu by měla být nejen grafika a marketing, ale také celková komunikace se zákazníky.

Věděli jste?

Za studie University of Loyola vyplývá, že barva zvyšuje povědomí o značce až o 80 %.

7.     Komunikujte se svými zákazníky

V současné době se značky bez schopnosti komunikovat a vysvětlovat jen těžko obejdou. Naslouchejte proto svým zákazníkům a komunikujte s nimi například prostřednictvím sociálních sítí. Dle výzkumu společnosti BuzzStream 50 % lidí sleduje na sociálních sítích 1 až 4 značky, 26 % sleduje 5 až 9 značek, 22 % sleduje 10 nebo více značek a 3 % nesledují žádnou značku. Tento výzkum také ukázal, že 45 % zákazníků přestane značku na sociálních sítích sledovat ve chvíli, kdy na jejich zdi dominuje sebepropagace.

Zajímavostí je, že podle průzkumů společnosti Cube 52 % zákazníků očekává, že značky budou vědět, v jakou dobu je vhodné se zákazníkem komunikovat.

8.     Nezapomeňte měřit

Měřte vše, co je možné měřit. Sledujte počet návštěvníků na webu, počet fanoušků i průměrný počet minut, které zákazníci stráví na vašem e-shopu. Z těchto čísel se snažte poučit a neustále je vylepšujte. Měření vám pomůže poznat lépe vašeho zákazníka a jeho potřeby a také poodhalí, které marketingové aktivity pro vás budou nejefektivnější.

9.     Budujte důvěru

V dnešní době mají zákazníci málo času a příliš mnoho informací, proto často zakládají svá rozhodnutí na dlouhodobé důvěře. Dejte si proto pozor na to, abyste je nezklamali. S vybudováním důvěry vám může pomoci například perfektní zákaznický servis, dodržování termínů nebo sdílení příběhu brandu.

10. Držte krok s dobou

Svět businessu i technologií se rok od roku mění. Je proto důležité sledovat, co se okolo vás děje a reagovat na to. Není od věci sledovat trendy v oblasti SEO a webových technologií, nebo při svém podnikání využít například rozšířenou realitu. Více o tom, proč je rozšířená realita budoucností e-commerce, se dozvíte v tomto článku.

Nejoblíbenější značky světa

Chcete se inspirovat značkami, které se těší oblibě lidí napříč celým světem? Portál Talkwalker uveřejnil seznam nejoblíbenějších značek světa, takzvaných lovebrandů. Jako lovebrand se označuje značka, kterou mají lidi rádi, mají k ní pozitivní vztah, sledují ji na sociálních sítích a doporučují její výrobky a služby svým přátelům. Jaké jsou tedy nejoblíbenější světové lovebrandy? Na prvním místě se umístila značka Lego následovaná Four Seasons Hotel, Singapore Airlines a hypermarketem Giant