Propagace online

11.06.2024 | 4 min

41. díl: 7 tipů, jak vylepšit zákaznickou zkušenost na e-shopu

Provozujete e-shop a přemýšlíte, jak zlepšit jeho konverzní potenciál, aniž byste museli zvýšit investice do návštěvnosti? Odpověď nabízí lepší zákaznická zkušenost neboli CX (z anglického customer experience). Díky ní dosáhnete nejen vyšších zisků, ale vybudujete také silnější brand a základnu věrných zákazníků.

29.06.2023 | 4 min

40. díl: Nedokončené nákupy na e-shopu: Jaké jsou možné příčiny a jak je řešit?

Online nákupy jsou mezi Čechy velmi oblíbené. Řada majitelů e-shopů však bojuje s tím, že zákazníci sice e-shop navštíví, a dokonce si zboží dají do košíku, ale nákup už nedokončí. Ze statistik vyplývá, že e-shop těsně před zaplacením opustí až dvě třetiny zákazníků, a podnikatelé tak přichází o nemalé peníze. Bojujete s tímto problémem i vy? Pojďte se společně s námi podívat na nejčastější příčiny tohoto fenoménu a zjistěte, jak je řešit.

15.06.2023 | 3 min

39. díl: Jak na spolupráci s influencery, aby byla v souladu se zákonem

Věděli jste, že podle nejnovějších statistik z roku 2023 influencer marketing využívá přes 85 % značek napříč celým světem? Toto číslo je důkazem, že se influencer marketing stal nedílnou součástí marketingových strategií českých i zahraničních firem. 83 % marketérů je totiž přesvědčeno, že se jedná o velmi efektivní formu marketingu. Chcete na influencer marketing vsadit i vy a mít jistotu, že spolupráce s influencery bude v souladu se zákonem? Pak čtěte dále.

06.04.2023 | 4 min

37. díl: Proč může být pro váš e-shop výhodné najít affiliate partnera a pro koho je toto řešení určeno?

Affiliate marketing je nástroj, který používá 80 % českých e-shopů od malých online obchodů až po giganty tuzemského e-commerce. Affiliate strategie jim podle některých odhadů pomáhá generovat 10–15 % veškerého obratu a obecně je affiliate považován za jeden z nejefektivnějších marketingových kanálů, po kterých mohou provozovatelé e-shopů sáhnout. V čem spočívají jeho hlavní výhody, jak v praxi funguje a jak jej začít aktivně používat?

02.03.2023 | 3 min

36. díl: E-mail marketing: Jak rozšiřovat databázi kontaktů

Připravili jste skvělý newsletter, na kterém jste si dali opravdu záležet a tušíte, že bude mít u zákazníků úspěch a povede k očekávané akci? V tom případě jste na dobré cestě. Abyste však z newsletteru vytěžili maximum, je třeba mít také kvalitní databázi kontaktů. Jak toho dosáhnout, aniž byste porušili zákon?

23.02.2023 | 4 min

35. díl: Jak na multimediální obsah svépomocí?

Odborníci se shodují na tom, že je v marketingové strategii každé firmy multimediální obsah naprosto zásadní. Umožňuje představit identitu, služby, produkty a hodnoty značky prostřednictvím různých médií, například v podobě obrázků, videí, infografiky nebo GIFů. Díky multimédiím můžete optimalizovat svůj obsah tak, aby potěšil jak vyhledávače, tak i vaše zákazníky.

19.01.2023 | 5 min

34. díl: 10 věcí, které musíte vědět o sociálních sítích v roce 2023

Sociální sítě jsou v dnešní době nedílnou součástí života milionů lidí napříč Českou republikou. Této skutečnosti využívá mnoho firem a marketérů s cílem spojit se se svými cílovými zákazníky. Na sociálních sítích je však konkurence velmi vysoká a k tomu, abyste uspěli, musíte zvolit vhodnou marketingovou strategii a mít dokonalý přehled o nejnovějších trendech. Na co se v roce 2023 v souvislosti se sociálními sítěmi zaměřit?

22.12.2022 | 4 min

33. díl: Firemní blog: Jak na publikační plán?

Jak zvýšit návštěvnost webových stránek nebo e-shopu? Jak efektivně informovat zákazníky o nových produktech či zajímavých novinkách z oboru? Odpověď na tyto otázky přináší firemní blog, který dle statistik z roku 2020 využívá jako součást marketingové strategie 86 % marketérů. Aby však firemní blog plnil svou funkci, je třeba věnovat čas a energii kvalitnímu publikačnímu plánu. Jak na něj?

03.11.2022 | 3 min

32. díl: Jak využít Pinterest v marketingu

Pinterest v České republice patří k jedněm z nejznámějších a nejvíce využívaných sociálních sítí. I přesto, že nemá takový počet uživatelů jako například Facebook nebo YouTube, řada firem nebo podnikatelů může jeho prostřednictvím oslovit nové zákazníky. Pro koho je reklama na Pinterestu vhodná a kolik uživatelů má Pinterest v České republice?

25.08.2022 | 4 min

31. díl: Jak vytvořit perfektní produktové stránky e-shopu

Kvalitní produkt si zaslouží kvalitní prezentaci. Přesto jsou produktové stránky na e-shopech často podceňované. Pokud už potenciálního zákazníka pracně a mnohdy i nákladně dostanete na váš web, byla by škoda o něj přijít kvůli obvyklým chybám. Co by tedy měly stránky splňovat?

28.07.2022 | 4 min

30. díl: Community management: Co to je a jak na něj?

Pravděpodobně nám dáte za pravdu, že je v dnešní době pro podnikatele přítomnost na sociálních sítích velmi důležitá. A právě se sociálními sítěmi je nedílně spojený takzvaný community management. O co se jedná a proč je pro váš byznys důležitý?

30.06.2022 | 3 min

29. díl: Jak využít TikTok v marketingu

TikTok je sociální síť a mobilní aplikace vytvořená čínskou společností ByteDance, která je určena k vytváření a sdílení krátkých videí. Poprvé byl TikTok představený v Číně v roce 2016 pod názvem Douyin a mezinárodní aplikace známá jako TikTok byla vydaná v roce 2017. Dnes má TikTok miliony uživatelů napříč světem. Připravili jsme si pro vás několik důležitých informací, díky kterým zjistíte, jak využít TikTok pro své podnikání.

29.03.2022 | 4 min

26. díl: Nejpodceňovanější sociální síť? LinkedIn: proč se může hodit i vám

Když se mluví o profilech na sociálních sítích a jejich využití pro firmy, obvykle přijde na mysl jako první Facebook, případně Instagram. Jistě, i dnes to jsou velmi silné platformy. Ale zejména pokud podnikáte spíš v B2B (Business To Business) než B2C (Business To Consumer), určitě byste neměli vynechat LinkedIn. Největší profesní sociální síť na světě totiž nabízí možnosti, které jinde nenajdete. Pojďme se podívat, proč právě LinkedIn může být trefou do černého.

03.03.2022 | 5 min

25. díl: Jak vybrat sociální sítě pro marketing vaší firmy

Podle nejnovějších statistik má 83 % uživatelů internetu profily na sociálních sítích a průměrná doba, kterou lidé na sociálních sítích denně tráví, se pohybuje okolo dvou hodin a dvaceti minut. Sociální sítě jsou tedy pro firmy a podnikatele skvělou příležitostí, jak oslovit zákazníky a prodat jim svůj produkt nebo službu. Jak ale vybrat ty správné platformy?

21.12.2021 | 6 min

24. díl: TOP 10+1 trendů v digitálním marketingu pro rok 2022

Digitální marketing je nejdynamičtější oblastí propagace vůbec a mnohdy je těžké se v novinkách zorientovat. Pokud ale víte, jak na to, může vám přinést skvělé výsledky za poměrně málo peněz. Držet krok s trendy se tedy rozhodně vyplatí. Podívejte se, co bude hýbat světem online propagace v roce 2022 a buďte o krok napřed před konkurencí.

14.10.2021 | 6 min

23. díl: Velký průvodce a checklist: Jak připravit e-shop na vánoční sezonu?

Velké obchodní řetězce a e-shopy plánují vánoční sezonu celoročně. A není divu, pro většinu obchodníků představují Vánoce 40 % ročního obratu. Základem je proto s plánováním začít včas, aby vás nepředběhla konkurence. V našem článku se dozvíte, jak na to.

03.06.2021 | 3 min

22. díl: Proč jsou srovnávače zboží pro e-shopy důležitým marketingovým nástrojem?

Marketingoví specialisté se shodují na tom, že jsou internetové srovnávače zboží jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů. Díky nim můžete oslovit tisíce potenciálních zákazníků a navýšit počet objednávek. Proč inzerovat na srovnávačích zboží a na jakých z nich by vaše zboží nemělo chybět?

21.04.2021 | 5 min

21. díl: Je podle vás firemní blog zbytečnost? Podívejte se na 5 důvodů, které změní váš názor

Mnoho podnikatelů neví, jaké výhody firemní blog přináší, a proto raději investují do klasické inzerce. Ta ale v dnešní době už jednoduše nestačí. Asi už jste slyšeli o reklamní slepotě – pouhou produktovou propagaci lidé totiž snadno přehlédnou a jenom málokdy je přesvědčí k nákupu. Vsaďte proto na modernější způsoby komunikace, mezi které patří i firemní blog. Co vám tento marketingový nástroj přinese?

06.04.2021 | 6 min

20. díl: Jak ochránit značku e-shopu

Online podnikání si v dnešní době stále více získává své místo a skoro by se dalo říct, že to klasické „kamenné“ pozvolna upozaďuje – vyřízení všeho z pohodlí domova je totiž jednoduché, pohodlné a rychlé, a pro většinu lidí tak volba číslo jedna. Přitom nejčastější formou online podnikání jsou právě e-shopy, čemuž v současnosti nahrává i skutečnost, že se jedná o jednu z mála možností, jak rychle a efektivně nahradit odbyt zboží v kamenných prodejnách, které jsou nyní v drtivé většině zavřené.

30.03.2021 | 5 min

19. díl: Jak vybrat webhosting a doménu pro váš firemní web nebo e-shop?

Poslední měsíce měly výrazný dopad na svět podnikání. Čím dál tím více obchodů totiž probíhá online. A pokud chcete, aby si vás zákazníci na internetu našli, potřebujete svou webovou stránku, která je nedílně spojená s webhostingem a doménou. Jak webhosting a doménu vybrat?

19.02.2021 | 6 min

18. díl: Podnikání online: Jak rychle a jednoduše vytvořit web nebo e-shop?

Současná situace plná nejrůznějších omezení kvůli pandemii koronaviru si žádá rychlá a rázná řešení. Pro některá odvětví a podniky to může být větší zaměření na online prodej. Ten může alespoň částečně kompenzovat vzniklé ztráty z uzavření kamenné provozovny. Pokud jste dosud roli onlinu podceňovali nebo neustále před sebou posouvali, je nyní nejvyšší čas se do toho pustit. Není se čeho obávat. Vytvořit si kvalitní a moderní webové stránky nebo e-shop není nic složitého ani nutně drahého.

16.02.2021 | 5 min

17. díl: Video je jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů. Využijte jej i vy

Marketingoví specialisté se shodují v tom, že je video jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů. To ostatně potvrzuje také zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg, který věří, že je video neodmyslitelnou součástí budoucnosti marketingu. Jaké jsou výhody videa, na jaké platformy video umístit a jaké nástroje vám umožní vytvořit poutavé video zcela svépomocí?

11.02.2021 | 4 min

16. díl: Nová směrnice EU pro e-shopy a obchodníky online: Na co se připravit?

Zhruba před rokem byla v rámci Evropské unie přijata směrnice č. 2019/2161, která se z velké části dotýká i provozovatelů internetových obchodů. Nová směrnice totiž cílí na ochranu spotřebitele v digitálním světě, v rámci kterého zvyšuje jejich ochranu před nepoctivými obchodníky a podvodníky.

07.01.2021 | 5 min

15. díl: 7 zásad dobrého copywritingu

Texty na webu nebo e-shopu jsou jednou z nejdůležitějších součástí marketingu. Vzbuzují zájem o produkt, informují o něm a přivedou zákazníky k nákupu. Přesto jim ale mnoho podnikatelů nevěnuje dostatek pozornosti. Osvojte si několik jednoduchých zásad a vytvořte texty, které si vaši zákazníci zamilují.

05.11.2020 | 4 min

14. díl: Co je to influencer marketing a proč se vyplatí i vaší značce?

Proč se influencer marketing těší ve světě i u nás čím dál tím větší oblibě? Kdo je to influencer a proč se spolupráce s ním vaší značce vyplatí? Jaká je cena této formy marketingu a jak vybrat vhodného influencera? To vše se dozvíte v tomto článku.

22.06.2020 | 2 min

13. díl: SEO - jak struktura webu ovlivňuje viditelnost ve vyhledávačích

Chcete být vidět ve vyhledávačích? Jednou z největších chyb je, že tuto formu propagace podnikatelé řeší až poté, co si nový web vytvoří. Při optimalizaci pro vyhledávače je totiž důležitá struktura webu. Pojďme si říct, jak na to.

08.06.2020 | 4 min

12. díl: Měříme návštěvnost webu prostřednictvím Google Analytics

Spustili jste právě svůj první web a zajímá vás, odkud na něj lidé přichází a co na něm dělají? Využijte toho, že na svém webu můžete téměř cokoliv změřit a vyhodnocujte návštěvnost svého webu správně a efektivně.

01.06.2020 | 3 min

11. díl: Rozšířená realita jako budoucnost e-commerce

Odborníci se shodují na tom, že má rozšířená realita obrovský potenciál proměnit svět e-commerce. Jaký je rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou a jak tyto moderní technologie využít ve svůj prospěch? Přinášíme vám několik tipů, díky kterým se dozvíte, jak i vy můžete virtuální a rozšířenou realitu využít ve svém byznysu.

27.05.2020 | 4 min

10. díl: Co vše by měl splňovat firemní web?

Kdo není na internetu, jako by nebyl. Věta, která v době koronavirové pandemie získala ještě větší rozměr než kdy dříve. Chystáte se i vy založit firemní web? Pak byste měli vědět, jaké informace by vám na webu neměly chybět. Kromě údajů vyžadovaných zákonem vás seznámíme také s několika tipy, díky kterým vytvoříte uživatelsky přívětivé firemní webové stránky.

25.05.2020 | 8 min

9. díl: SEO - vybíráme klíčová slova pro optimalizace webu

Stejně jako je pro stavbu domu projektová dokumentace, je základním pilířem pro úspěšnou optimalizaci pro vyhledávače právě analýza klíčových slov. Pomocí ní zjistíme, jaká klíčová slova lidé vyhledávají, v jakých kombinacích, jak často a jak jsou jednotlivé hledané dotazy konkurenční.

22.05.2020 | 5 min

8. díl: Jak správně na e-mailing? aneb Nespamujte, ale hýčkejte si věrné zákazníky

Mnoho značek vynáší e-mailing do nebes a označuje jej za jednu z nejvýkonnějších či dokonce vůbec nejvýkonnější část svého online marketingu. Není divu, v případě, že děláte e-mailing správně, hýčkáte si kvalitními a relevantními informacemi své nejvěrnější zákazníky a vždy pro ně máte něco navíc. A oni to rádi ocení. Jak ale položit základy e-mailingu vaší značky a na co si dát pozor?

15.05.2020 | 5 min

7. díl: SEO aneb Jak být na předních pozicích ve vyhledávačích. Poznejte jeho základy

Pokud podnikáte nebo se teprve chystáte firmu založit, web by v ní měl hrát důležitou roli. A protože většina lidí používá pro hledání informace vyhledávače, je logicky důležité, aby vaše webové stránky byly skrze ně dobře dohledatelné. Možná jste se už setkali se zkratkou SEO (zkratka z anglického Search Engine Optimization) nebo českým pojmem optimalizace pro vyhledávače. V tomto článku si povíme něco o jeho základech a v dalších článcích se pak budeme podrobněji věnovat jeho jednotlivým částem, aby každý podnikatel pochopil alespoň základní principy této marketingové disciplíny.

12.05.2020 | 4 min

6. díl: Nastartujte svůj e-shop díky partnerskému prodeji

Mnoho prodejců se kvůli krizi a karanténním opatřením přesunulo do online prostředí. Jestli jste ve světě e-commerce nováčkem anebo prostě chcete zvýšit svůj obrat, skvělou možností může být tzv. partnerský prodej. Co to je a jaké s sebou nese výhody a nevýhody?

06.05.2020 | 14 min

5. díl: Jak rychle spustit reklamu v Googlu nebo Seznamu?

Spustili jste právě váš nový web a chcete začít co nejdříve prodávat? Reklama ve vyhledávačích je jedním z nejvýkonnějších způsobů online propagace. Vyhledávače používá 90 % uživatelů internetu před nákupem. Ukážeme vám, jak rychle a snadno spustíte svou první reklamu. Do půlhodiny tak můžete začít prodávat své výrobky nebo služby.

23.04.2020 | 4 min

3. díl: Hodnocení na internetu. Hrozba nebo příležitost?

Recenze na internetu jsou pro podnikatele mocným nástrojem. Jak v tom pozitivním, tak i v negativním slova smyslu. Ano, jakýkoliv člověk má možnost vás jednoduše vychválit do nebes, ale také vám poslat zdrcující kritiku. A to i neoprávněnou. Proto je důležité umět s reputací na internetu správně pracovat.

22.04.2020 | 4 min

2. díl: Obsah jako nejpodceňovanější část webu

Web je prezentace a dobrý obsah v něm je jako charismatický přednášející, který mluví ve prospěch vaší firmy. Dobře napsaný obsah v rámci e-shopu pak umí nahradit šikovného prodejce, který má tah na branku a umí obchod uzavřít. Oba jsou tak pro vaše internetové podnikání stěžejní a měli by mluvit logicky, jasně a srozumitelně, ideálně i s kapkou originality. Nepodceňte sílu kvalitního obsahu, a už vůbec ne v rámci webu či e-shopu.

17.04.2020 | 5 min

1. díl: Jak opět nastartovat podnikání pomocí internetu během útlumu v nouzovém stavu

Svět se digitalizuje rychleji než kdy předtím. Pandemie koronaviru přiměla i ty nejkonzervativnější podnikatele vrhnout se do vod online podnikání. Nezaspěte dobu a popřemýšlejte, jak můžete k zákazníkům promluvit přes monitory a displeje telefonů a pomoci tak vašemu podnikání překonat toto náročné období.