Tipy na originální vánoční dárky pro byznys partnery v roce 2024

Chcete letos svým klientům darovat dárek, který je skutečně potěší? Vydejte se cestou ekologie, podpory lokálních značek nebo cestou psychohygieny. Trefou do černého je personalizace dárků, kterou klientovi říkáte, že je pro vás vaše spolupráce výjimečná. Další tipy a rady na vás čekají v následujících odstavcích.

Winter,Holiday,Mood,,Merry,Christmas,,Happy,New,Year,Background.,Preparation

Hrnek s logem už nikoho nevytrhne

Tradice obdarovávání obchodních partnerů není ničím novým. Novým je v poslední době přístup k výběru dárků. Propiskám a hrnkům s logem vaší firmy už dávno odzvonilo. Tyto dárky byly pouze formalitou. V dnešní době se ale daleko více dbá na personalizaci. Vaši klienti nezapomenou na osobní, kreativní a promyšlené dárky přizpůsobené jejich zájmům a preferencím.

4 důvody, proč nezapomínat na své obchodní partnery

Dárky, a nejen ty vánoční, podporují dlouhodobou spolupráci. Jsou skvělým nástrojem pro budování dobrých vztahů. Proč byste na své byznys partnery měli o Vánocích myslet?

  1. Dárky jsou projevem uznání a poděkování – vyjadřujete jimi vděčnost za dosavadní spolupráci, podporu a důvěru.
  2. Budujete silnější vztahy – díky osobním dárkům ukazujete svým klientům, že vám na nich záleží. Posilujete tak jejich důvěru a loajalitu, a navíc budujete dlouhodobou stabilitu ve vaší spolupráci.
  3. Připomínáte, kdo jste – dárkem, který odráží vaše firemní hodnoty, svým obchodním partnerům přibližujete svoji značku.
  4. Udržujete kontakt a obnovujete vztahy – dárky se můžete připomenout dřívějším klientům, nebo prohloubit vztah s těmi, se kterými spolupracujete jen okrajově. Toto gesto vám může přinést nové obchody, projekty a spolupráce.

Při výběru firemních dárků se řiďte trendy letošního roku

Pokud chcete svým obchodním partnerům ukázat, že jdete s dobou a vážíte si vaší spolupráce, obdarujte je letos dárkem, který to řekne za vás.

Udržitelnost a ekologie 

V posledních letech je ekologické chování jednou z proměnných, podle které se zákazníci, ale také byznys partneři rozhodují, zda s vámi budou spolupracovat. Přestože řada společností a značek hlásá, že se chová ekologicky, ne vždy je to pravda.

Ukažte svým obchodním partnerům, že skutečně jdete ekologickou cestou. Vyberte dárek, který vaše chování zrcadlí. Šetrným dárkem říkáte, že vám nejde jen o zisky, ale také o něco víc. Udržitelnost není jen trend, je to styl života, který přetrvá i do budoucna.

Nápady na ekologické dárky:

  • Opakovaně použitelné lahve na vodu z nerezového materiálu, skla nebo recyklovaného plastu,
  • zápisníky z recyklovaného papíru,
  • dřevěná pera a pravítka,
  • plátěné tašky a textilní doplňky z recyklovaného textilu,
  • krabičky na jídlo z přírodních materiálů,
  • přírodní kosmetika,
  • pochutiny s certifikací Fair trade,
  • pokojové rostliny v recyklovatelných obalech, které čistí vzduch na pracovišti.

Podpora lokálních a malých podniků

Kromě ekologie je stále probíranější otázkou podpora místní ekonomiky a tradic. Nákupem lokálních dárků podpoříte komunitu, pomůžete jí se zviditelnit a zároveň uděláte dobrý dojem na vaše obchodní partnery. Malé podniky při výrobě často používají tradiční a ekologičtější postupy, což koresponduje s otázkou udržitelnosti.

Lokální a malé podniky obvykle nabízejí unikátní a autentické dárky, které se jen tak nevidí. Tím se odlišíte od konkurence a ukážete, že výběr dárků pro vás není jen obyčejnou formalitou. Malé podniky jsou obvykle otevřenější domluvě ohledně zakázkového zpracování.

Nápady na dárky od lokálních a malých podniků:

  • Tradičně vyráběné pochutiny (sýry, čokolády, čaje, marmelády, káva atd.),
  • ručně vyráběná kosmetika z přírodních surovin,
  • řemeslné dekorace a produkty (keramické a dřevěné nádobí, dřevěné kancelářské potřeby, textilní výrobky),
  • zážitek s lokálním zaměřením (wellness, workshop, degustace, vstupenky na kulturní akce).

Dárky pro sebepéči

Sebepéče je další hodnotou, kterou řada firem podporuje. Mnoho zaměstnavatelů si uvědomuje, jak zásadní vliv má psychohygiena na spokojenost zaměstnanců. V dnešní uspěchané době, kdy musí být člověk maximálně výkonný, může jednoduše dojít k jeho vyhoření. Proto je potřeba pečovat o vlastní fyzickou i psychickou pohodu. 

Ukažte svým obchodním partnerům, že patříte mezi společnosti, které staví na vyváženosti pracovního a osobního života. Darovat můžete:

  • poukázky na kosmetické služby pro muže i ženy,
  • dárkové karty na masáž,
  • pobyty ve wellness zařízení,
  • výlet do přírody s průvodcem,
  • balíček kosmetických přípravků a pomůcek pro domácí relaxaci,
  • aroma difuzéry s éterickými oleji atd.

Dárky pro technologické nadšence

Řada lidí ocení dárky, které jim zjednoduší život. Pokud darujete techniku a elektroniku, ukazujete tím, že jdete s dobou, sledujete trendy a víte, co moderní lidé aktuálně potřebují. Jde o specifickou kategorii dárků, kterou ocení zejména obchodní partneři zaměření na inovaci a praktičnost.

Dárky v podobě elektroniky:

  • Nabíječky kabelové i bezdrátové,
  • sluchátka,
  • powerbanka s bezdrátovým či solárním nabíjením,
  • USB úložiště,
  • čtečky,
  • tablety,
  • Bluetooth reproduktory,
  • chytré lahve, které monitorují pitný režim,
  • termoláhev s dotykovým displejem,
  • stolní lampa s nastavitelnou intenzitou světla.

Dárkové košíky

Dárkové koše a balíky jsou evergreenem, který nevychází z módy. Ideální je dárkový koš od lokálních výrobců a malých firem, které vyrábí ekologicky a z místních surovin. Koše by měly obsahovat trvanlivé produkty jako:

  • marmelády,
  • čokolády,
  • oleje,
  • dipy a různé konzervované pasty ze zeleniny nebo ovoce,
  • sirupy,
  • trvanlivé uzeniny a sýry,
  • kávu a sypaný čaj,
  • víno,
  • těstoviny atd.

Personalizované dárky

Jestliže hledáte skutečně výjimečný dárek, vsaďte na personalizaci. Personalizovaným dárkem dáváte svým obchodním partnerům najevo, že je skutečně znáte a vzájemné spolupráce si vysoce vážíte.

Na personalizované dárky se tipy dávají těžko. Jde o individuální produkty, které by měly odrážet daného obchodního partnera. Buď můžete zvolit obecnější cestu a darovat věc, která bude zrcadlit poslání dané firmy, nebo se zaměříte na konkrétního člověka, případně skupinu lidí.

U konkrétního jedince nebo skupiny osob můžete vsadit na produkty s:

  • iniciály, 
  • jménem, přezdívkou, 
  • oblíbeným citátem,
  • životním mottem atd.
Tip Vyřešte požadavky ESG reportingu a zjistěte uhlíkovou stopu své firmy nebo produktu jednoduše v rámci jedné platformy. Klienti ČSOB mají navíc výpočet uhlíkové stopy Scope 1 a 2 u Green0metru zdarma.

Ať se na vás nezapomene

Při vymýšlení originálního dárku byste samozřejmě neměli zapomínat na svoji značku. Dárek by měl obchodnímu partnerovi připomínat, od koho jej dostal. Zapomeňte na obří loga vaší společnosti na dárku. Tato cesta je passé. 

V současné době je v kurzu spíše minimalismus. Vybraný produkt proto opatřete svým logem, ale snažte se, aby nebylo dominantním prvkem. Logo by mělo být menší a na méně exponovaném místě. V podstatě by mělo být „neviditelné“, ale zároveň by nemělo chybět.

Můžete jít i odvážnější cestou a produkt vaším logem neoznačit. V tomto případě je důležité promyslet dárkové balení, ze kterého by mělo jít „cítit“, kdo je dárcem. Vaše logo se může objevit třeba:

  • ve formě potisku na hedvábném balicím papíru,
  • jako potisk na dárkové stuze nebo krabici,
  • na dárkové kartičce s věnováním.

Ke každému dárku byste měli přiložit vánoční kartičku s poděkováním a přáním úspěchu do nového roku. I tento „doplněk“ k vánočním dárkům se dá pojmout osobně.

  • Vzkaz můžete napsat vlastní rukou.
  • Vymyslete osobní text a vyhněte se každoročnímu klišé.
  • Design přání přizpůsobte klientovi.
  • Nezapomeňte na vlastnoruční podpis.

Jak by měly vypadat vánoční dárky pro obchodní partnery?

Letošní rok přeje promyšleným firemním dárkům, které ukazují, že jste nad jejich výběrem přemýšleli. Obloukem se vyhněte obyčejným hrnkům a propiskám s obřími logy vaší značky. Vsaďte na dárky, které nesou určité poselství nebo odráží hodnoty vaší firmy. Se svým logem pracujte minimalisticky. Nesmí chybět, ale zároveň nesmí být nejvýraznější.

Stručně
  • Ekologické chování je jednou z proměnných, podle které se zákazníci, ale také byznys partneři rozhodují, zda s vámi budou spolupracovat. Vyberte dárek, který vaše ekologické chování zrcadlí.
  • Nákupem lokálních dárků zase podpoříte komunitu, pomůžete jí se zviditelnit a zároveň uděláte dobrý dojem na vaše obchodní partnery.
  • Mnoho zaměstnavatelů si uvědomuje, jak zásadní vliv má psychohygiena na spokojenost zaměstnanců. Zvážit tak můžete i dárky pro sebepéči.
  • Pokud darujete techniku a elektroniku, ukazujete tím, že jdete s dobou, sledujete trendy a víte, co moderní lidé aktuálně potřebují.
  • Dárkové koše a balíky jsou evergreenem, který nevychází z módy. Ideální je dárkový koš od lokálních výrobců a malých firem, které vyrábí ekologicky a z místních surovin.
  • Jestliže hledáte skutečně výjimečný dárek, vsaďte na personalizaci. Personalizovaným dárkem dáváte svým obchodním partnerům najevo, že je skutečně znáte a vzájemné spolupráce si vysoce vážíte.
  • Při vymýšlení originálního dárku byste samozřejmě neměli zapomínat na svoji značku. Dárek by měl obchodnímu partnerovi připomínat, od koho jej dostal. Vybraný produkt proto opatřete svým logem, ale snažte se, aby nebylo dominantním prvkem.