Chcete zefektivnit svůj marketing? Poznejte své zákazníky díky praktickým nástrojům
Úspěšné firmy perfektně znají své zákazníky. Až ve chvíli, kdy budete vědět, kdo je váš zákazník, mu můžete začít přizpůsobovat veškeré marketingové aktivity. Jak co nejlépe poznat svou cílovou skupinu a jaké nástroje vám mohou pomoci?
Proč znát své zákazníky?
Steve Harvey, který je Client direktorem londýnské agentury Fabrik, říká, že ve chvíli, kdy oslovíte ty nejcennější potenciální zákazníky ve vaší síti, utratíte méně a vyděláte více peněz. Pokud si tedy přejete, aby váš marketing byl co nejefektivnější, měli byste tvořit pro ty, se kterými chcete komunikovat.
Jak poznat svou cílovou skupinu?
K tomu, abyste poznali svou cílovou skupinu, je třeba zodpovědět si několik otázek:
Kdo jsou naši zákazníci?
Jakého pohlaví jsou vaši zákazníci? Kolik mají let? Kde žijí? Jaký mají příjem a jaký je jejich rodinný stav? Tyto informace poskytují podklad pro další analýzu.
Jaký problém řeší? Jaká mají přání?
Ve chvíli, kdy porozumíte přáním a problémům svých zákazníků, můžete jim upravit podobu a obsah služeb a produktů na míru.
Odkud získávají informace?
Při nastavování marketingových kampaní je naprosto klíčová volba vhodných kanálů. Je proto velmi důležité vědět, zda vaše cílová skupina spoléhá na noviny, poslouchá rádio nebo se řídí podle internetových recenzí. Jakmile si tuto otázku zodpovíte, zjistíte, jak informace o vašich produktech dostat k cílové skupině.
Jakým způsobem náš produkt řeší jejich problém?
Svým zákazníkům nenabízejte produkt, ale řešení problému. Ujasněte si, jaké výhody přináší váš produkt nebo služba cílové skupině a ty jim prezentujte.
Komu důvěřují?
V neposlední řadě je důležité vědět, komu vaši zákazníci důvěřují. Jsou to experti v dané oblasti? Celebrity? Články na známých portálech? Čím více budete spojeni se značkami, kterým vaši zákazníci věří, tím důvěryhodnější pro ně budete i vy.
Zjistěte důležité informace pomocí praktických nástrojů
V současnosti je k dispozici celá řada nástrojů, které vám poskytnou velmi cenné informace. Tyto nástroje vám přiblíží vaši cílovou skupinu, prozradí vám, jak se vaši zákazníci chovají na webu či e-shopu nebo vám umožní zjistit, co o vás zákazníci říkají na sociálních sítích. Pojďte se s námi podívat na přehled analytických nástrojů, které zefektivní vaše podnikání.
Google Analytics
Díky jednomu z nejoblíbenějších analytických nástrojů Google Analytics zjistíte, kdo jsou vaši zákazníci, odkud na váš web přišli a také, co si tam prohlížejí. Statistiky ukazují, že Google Analytics používá 50 % webových stránek ke sledování návštěvnosti, což z něj dělá nejpoužívanější nástroj vůbec. Google Analytics je poskytovaný zdarma a nabízí více než 30 jazykových mutací včetně češtiny. Tento nástroj má velmi intuitivní navigaci, jednoduše se s ním pracuje a k získaným datům se dostanete odkudkoliv, kde máte připojení na internet.
Google Search Console
Dalším analytickým nástrojem od Googlu je Google Search Console. Tato bezplatná služba zobrazuje data o návštěvnosti webu, zasílá upozornění v případě, že Google narazí na vašem webu na problémy s indexováním nebo se spamy a zobrazuje také weby, které na váš web odkazují.
SimilarWeb
Dalším praktickým nástrojem je SimilarWeb, s jehož pomocí nejen poznáte své zákazníky, ale také svůj trh a konkurenty. Tento nástroj umožňuje odhalit i nejlepší marketingové strategie.
Facebook Insights
Facebook Insights představuje základní analytický nástroj sociální sítě Facebook a je zdarma. Tento praktický nástroj zobrazuje údaje o stránce, příspěvcích, základní metriky a také data o fanoušcích stránky prostřednictvím přehledných grafů.
Socialbakers
Jedním z nejznámějších analytických nástrojů pro sociální sítě u nás je Socialbakers, který poskytuje nepřeberné množství dat o zákaznících na sociálních sítích, ať už se jedná o Facebook, Twitter, YouTube, Instagram nebo LinkedIn.
Smartlook
Velmi oblíbeným pomocníkem marketingových specialistů je cloudová aplikace Smartlook, která zaznamenává pohyb návštěvníků na webových stránkách, e-shopech a iOS a Android aplikacích a umožňuje odhalovat chyby. Aplikace vám například prozradí, kde jsou lidé na vašem webu zmatení. Nástroj Smartlook využívají i velké české značky, k nimž patří například Alza, Seznam, Dáme jídlo nebo Mall.cz.
Hotjar
Hotjar je kombinací nástroje pro analytiku a zpětnou vazbu. S pomocí Hotjaru zjistíte, co návštěvníci na vašem webu dělají a jak se na něm pohybují. Díky tomuto nástroji se jich můžete zeptat také na zpětnou vazbu prostřednictvím anket a dotazníků.
Ahrefs
Ahrefs je jednoduchý analytický nástroj, který přináší základní přehledy provozu na vašich stránkách včetně nejčtenějších článků. Tato informace vám může například pomoci v tom, na co se při psaní blogu zaměřit.
Buďte o krok napřed před svou konkurencí. Využijte ve svůj prospěch praktické nástroje, které vám pomohou poznat vaši cílovou skupinu.