10 tipů na netradiční firemní PF
Novoročenky, PF nebo také slangově péefka, jejichž název pochází z francouzského Pour féliciter (pro poblahopřání), každoročně rozesílá řada firem. Chcete se k nim přidat i vy a poděkovat letos svým zákazníkům nebo obchodním partnerům originálním přáním? Pak se inspirujte našimi tipy.
Proč klientům a partnerům zaslat PF i letos?
Děkuji. Slovo, které by se rozhodně nemělo v podnikání podceňovat, protože má obrovskou váhu. Poděkování zlepšuje náladu zaměstnancům, buduje důvěru ve firmu a rozvíjí vztahy se zákazníky a obchodními partnery. Vzhledem k tomu, co toto slovo dokáže, mělo by být nedílnou součástí i vaší firemní praxe. A jednou z možností, jak poděkovat za uplynulý rok, jsou právě novoroční přání.
10 tipů na originální novoročenky
V následujících řádcích se s vámi podělíme o tipy na novoroční přání, která na vaše zákazníky a obchodní partnery udělají skvělý dojem.
PF s fotkou zaměstnanců
Pokud chcete vystoupit z davu novoročenek zdobených vánočními stromky a dárky, zkuste být letos osobnější. Svolejte své zaměstnance a společně se vyfoťte třeba v hravých vánočních svetrech. Získáte tak originální novoročenku, kterou si vaši klienti zapamatují.
Interaktivní novoročenka s QR kódem
Další možností, jak vystoupit z davu a udělat skvělý dojem na své obchodní partnery a zákazníky, je vánoční přání s QR kódem. Jedná se o jeden ze zahraničních trendů číslo jedna. Pomocí QR kódů můžete i vytištěným novoročním přáním dodat interaktivní nádech. Díky tomuto prvku můžete do přání zahrnout multimediální obsah, který zajistí, že vaše novoročenka bude vyčnívat nad ostatními. Příjemce můžete přesměrovat třeba na hudební nebo zvukový soubor, případně na speciální stránku.
PF s výzvou k akci
Hlavním účelem novoročenky je poděkovat svým zákazníkům a obchodním partnerům za přízeň v uplynulém roce. To však neznamená, že se PF nemůže podílet i na marketingovém plánu vaší firmy. Zahrňte proto do svého přání i výzvu k akci (call to action), která může být umístěna třeba na zadní straně. Takováto výzva k akci může mít podobu speciálního slevového kódu na nákup nebo pozvánky na účast ve vánoční soutěži o ceny.
Novoroční přání s originálním vzhledem
Představte si, že se vašemu obchodnímu partnerovi na stole nahromadí hned několik novoročenek. Jak zajistit, že ho zaujme právě ta vaše? Tím, že bude vybočovat originálním vzhledem. Můžete například vsadit na luxusnější papír, povrchovou úpravu se zlatou nebo stříbrnou fólií nebo jedinečný tvar. V dnešní době je díky moderním laserům možné vyřezat téměř cokoliv. Velmi oblíbené jsou také novoročenky zpracované jako 3D model.
Novoroční přání s vánoční ozdobou
Obyčejné potištěné přání posílá většina firem, dodejte mu proto něco navíc. Něco, díky čemuž si vás vaši zákazníci a partneři zapamatují. Co? Vsaďte na přání ozdobené doplňkem ve tvaru hvězdy, zvonečku nebo stromečku. Tento doplněk nejen přání oživí, ale navíc ho obdarovaní budou moci použít i jako ozdobu na svůj vánoční stromeček.
Víno s péefkem
Další možností je spojení novoročenky s vánočním firemním dárkem. Můžete tak například své obchodní partnery obdarovat láhví vína, na které bude zavěšena papírová visačka s logem firmy a přáním, nebo PF umístit přímo na etiketu láhve, případně na krabici od vína.
Hravá novoročenka
Novoročenka může vaše zákazníky nebo obchodní partnery nejenom potěšit, ale také pobavit. Připravte pro ně místo klasického textu osmisměrku nebo křížovku, po jejímž vyluštění odhalí třeba milý vzkaz. K takovémuto novoročnímu přání můžete navíc přiložit jako dárek firemní propisku, ať můžou rovnou začít luštit.
Stírací novoroční přání
Pobavit obdarované můžete také novoročním přáním ozvláštněným stírací částí, pod kterou se bude ukrývat například vzkaz nebo sleva na nákup.
Novoročenka v nepřehlédnutelné obálce
Na úspěchu péefka se do značné míry podílí nejen to, jak vypadá samotné přání, ale také to, jak je zabaleno. Investujte proto do hezké obálky a ideálně jméno příjemce vypište ručně. I na obálku můžete umístit firemní logo, aby příjemce ihned věděl, kdo mu přání posílá.
Elektronické přání
Novoročenka samozřejmě nemusí mít pouze tradiční podobu ve formě dopisu, ale může mít i elektronickou formu. Při zasílání PF e-mailem se šetří finance za tisk, poštu a papír, na druhou stranu je však nutné počítat s tím, že přání elektronicky posílá většina firem. Může se tak stát, že si ho váš obchodní partner nebo zákazník ani neotevře. Pokud se však rozhodnete pro elektronické zaslání, můžete i takovéto přání odlišit od ostatních. Například tím, že místo textu vsadíte na video.
Jak poděkovat svým klientům a partnerům za spolupráci
Kromě novoročního přání můžete svým zákazníkům a partnerům za spolupráci v uplynulém roce poděkovat i dalšími způsoby. Jedním z nich je například osobní dopis, uspořádání společné akce nebo také firemní dárky. Možností v dnešní době existuje nespočet. Velmi oblíbená jsou například již zmíněná vína, nejrůznější pochutiny, diáře nebo poukazy.
Nenechejte si ani letos ujít příležitost zapsat se do povědomí lidí, bez kterých by chod vaší firmy nebyl možný. Pošlete jim unikátní PF nebo je obdarujte praktickým firemním dárkem.