17. díl: Mobilní aplikace pro firemní bankovnictví: Podle čeho vybrat tu nejlepší?
Mobilní bankovnictví pro osobní účty dnes používá většina lidí. Méně běžné jsou ale mobilní aplikace pro firemní účty. Přinést stejný komfort uživatelům z řad podnikatelů totiž není vůbec snadné. Podívejte se, na co se při výběru mobilní aplikace zaměřit.
Klíčové parametry mobilní aplikace pro firemní účet
V prvé řadě se zaměřte na uživatelsky přívětivý design a intuitivní, snadno pochopitelnou logiku ovládání.
Jasně o tom vypovídají statistiky: počty transakcí provedených přes mobilní bankovnictví raketově rostou – od začátku roku 2019 desetinásobně. Dvě třetiny uživatelů s aplikací pracují několikrát denně, efektivitu prokazuje krátká doba strávená v aplikaci, většinou je to pouhá minuta.
Mobily stále častěji nacházejí své místo ve firemních procesech
Digitální transformace velkých společností je často spojována s podnikovými softwary, jako jsou ERP systémy nebo CRM aplikace. Komplexní programy, fungující jen v nadstandardně vybavených počítačích, mají většinou natolik složité ovládání i vzhled, že se ho noví zaměstnanci musí učit obsluhovat dlouhé týdny.
Moderní podnikání je rychlé a dynamické. Musí být připraveno na rychlou změnu. A k tomu je nutné používat i odpovídající nástroje – včetně těch mobilních.
Potřebujete i mobilní banku
Mezi základní kameny úspěchu v dnešním světě podnikání určitě patří také kvalitní mobilní komunikace s bankou. Potřebujete ale mít úplný systém pro správu financí, nikoli jen samostatnou aplikaci.
Mobilní bankovnictví pro firemní klienty poskytuje většina tuzemských bank. Pomocí Mobilní banky Business od Komerční banky můžete zadávat, schvalovat i autorizovat platby přímo z mobilu a vždy máte po ruce přehled o transakcích a zůstatku na účtu. Mobilní aplikace pro podnikatele od Raiffeisenbank dokonce nabízí i pohodlnou správu investic.
Komplexní správu firemních financí a bankovních produktů nabízí i mobilní aplikace ČSOB CEB Mobile.
ČSOB CEB Mobile: Vaše banka do kapsy
ČSOB navrhla své mobilní bankovnictví jako součást komplexního digitálního bankovního řešení pro firmy, kterým je ČSOB CEB.
Součástí balíku je pak například služba Virtuální pobočka, která umožní vyřizování dokumentů a smluv na dálku, nebo služba Business Connector, která zajistí propojení vašeho účetního systému s bankovním účtem přímo a automatizovaně. Slovo automatizovaně je tu důležité: díky Business Connectoru nemusíte ručně stahovat výpisy ani nikam nahrávat příkazy k úhradě, vše lze nastavit tak, aby to probíhalo bez nutnosti ručního zpracování, ale vy máte stále vše pod kontrolou.
Velké ulehčení přináší podpora QR kódů, které jsou v Česku široce využívané. Najdete je běžně na fakturách, dokonce je ve velké míře používá i státní správa. Aplikace CEB Mobile této technologie chytře využívá. Stále populárnější funkce zvaná Revizor plateb totiž dokáže pomocí QR kódů rychle prohledávat historii faktur a zjistit jejich aktuální stav. Jednoduše načtete QR kód na faktuře a aplikace obratem ukáže, v jakém stavu je její zpracování – jestli a kdy byla zaplacena, zda není odmítnutá, nebo jestli její úhrada už byla vůbec zadaná do bankovnictví.
Klíčové vlastnosti ČSOB CEB Mobile
- Jednoduchá a přehledná aplikace, která neobtěžuje komplikovanými funkcemi,
- podpora telefonů s iOS i Androidem,
- vysoký standard zabezpečení díky aplikaci Smart klíč,
- aktivace Smart klíče v bankomatu nebo on-line na stránkách služby CEB,
- volitelné ověření transakcí biometrickými údaji (otisk prstu, snímek obličeje),
- inteligentní formulář pro zadání platby,
- podpora QR kódů,
- autorizace příkazů k úhradě, které připravilo účetní oddělení nebo byly automatizovaně nahrány pomocí Business Connectoru.
Uvedli jsme jen základní případy, které ale ukazují, že využití mobilu při správě firemních financí skutečně dává smysl. Mobilní aplikace ČSOB CEB Mobile nic nestojí a k ničemu nezavazuje. Nečekejte tedy a stáhněte si ji na Google Play nebo App Store.