40. díl: Jak klienti hodnotí digitální nástroje ČSOB? Podívejte se na výsledky průzkumu
ČSOB v listopadu a prosinci 2024 již pošesté realizovala průzkum uživatelské spokojenosti s digitálními službami - konkrétně se službou CEB určenou pro správu firemních financí. Díky získané zpětné vazbě banka sleduje nejen samotnou spokojenost uživatelů, ale také sbírá podněty pro další vylepšování online služeb.

Uživatelská spokojenost na rekordní úrovni
ČSOB měří uživatelskou spokojenost pomocí ukazatele Net Promoter Score (NPS), který využívají miliony společností po celém světě. Ukazatel měří, jak firmy nebo produkty vnímají jejich zákazníci. Vyjadřuje se číslem od –100 do +100.
NPS služby CEB meziročně vzrostlo o 10 bodů. V současnosti má hodnotu 60, a navíc takto vyčíslená míra spokojenosti vykazuje celou dobu růst. Nejčastěji klienti oceňují přehlednost, jednoduchost ovládání a také funkce spojené s platbami a pohybem na účtu. Zároveň roste obliba zejména mobilní aplikace CEB Mobile a Smart klíče.
Tradiční součástí projektu byla finanční podpora vybraných neziskovek. Letos byly vybrány Sdružení Neratov, které poskytuje sociální služby lidem s postižením, organizace poskytující služby seniorům Sue Ryder a Sportovní klub vozíčkářů Praha.
Obliba digitálních nástrojů ČSOB mezi podnikateli neustále roste
Hodnocení užitečnosti služby CEB je stabilně velmi vysoké. Až 97 % klientů přitom CEB portál využívá minimálně několikrát za měsíc. Z nových funkcí si v nejnovějším průzkumu uživatelé nejvíc pochvalovali lepší zadávání plateb, uživatelsky příjemnější prostředí a celkové zjednodušení. Roste i obliba mobilní aplikace CEB Mobile, kterou využívá alespoň několikrát měsíčně 46 % klientů a přibylo těch, kteří ji považují za velmi užitečnou.
Frekvence využívání Virtuální pobočky a služby Business Connector je meziročně stabilní. Alespoň několikrát měsíčně Virtuální pobočku využívá 12 % klientů a Business Connector 16 %. Spokojenost s přihlašováním a podepisováním pomocí Smart klíče vzrostla na 93 %.
Služba Business Connector od ČSOB pomáhá českým podnikatelům a firmám s automatizací a digitalizací účetnictví a se správou financí. Aplikace, která je pro klienty ČSOB zcela zdarma, slouží k efektivní a bezpečné výměně dat mezi bankou a účetním systémem firmy nebo podnikatele. Výsledkem je maximální efektivita, bezpečnost a úspora času i financí.
Vaše zpětná vazba posouvá služby ČSOB dál
Průzkum odhalil zvyšující se oblibu a spokojenost s digitálními nástroji ČSOB, ale také přinesl řadu cenných podnětů. Například v aplikaci CEB Mobile klienti nejčastěji požadují lepší přehlednost, filtrování a vyhledávání. Rovněž u Virtuální pobočky někteří respondenti zmínili potřebu lepší přehlednosti a intuitivnosti.
Tyto a další podněty jsou důležitým impulsem pro rozvoj digitálních služeb a nástrojů ČSOB. Díky vaší zpětné vazbě mohou být produkty ČSOB o další krok blíž vašim skutečným potřebám.