Devátý ročník T-mobile rozjezdů na pomoc začínajícím podnikatelům startuje
Požádali jsme Evu Karasovou ze společnosti T-Mobile, aby nám přiblížila celý projekt a samotnou soutěž.
O čem je projekt T-Mobile Rozjezdy? Pro koho je určen?
T-Mobile Rozjezdy jsou program pro začínající drobné podnikatele, který se skládá ze soutěže o nejlepší podnikatelský nápad a jeho realizaci a bezplatných seminářů. Soutěžící mohou vyhrát v regionálních i celostátním kole. Podmínkou je, aby soutěžící nepodnikal s přihlašovaným předmětem podnikání déle než rok nebo že své podnikání rozjede do šesti měsíců od vyhodnocení soutěže. To znamená, že nevadí, jestli v minulosti s jiným produktem nebo službou podnikal. Podrobná pravidla jsou uvedena na www.rozjezdy.cz. Bezplatné semináře jsou určeny nejen pro soutěžící, ale pro všechny zájemce, kteří začínají podnikat.
Proč soutěž a semináře pořádáte?
Drobné podnikání tvoří důležitou součást naší ekonomiky, kterou je třeba podporovat. Začínající podnikatelé často začínají od nuly a potřebují pomoc. Už samotné vyplnění přihlášky do soutěže pro ně znamená srovnat si myšlenky a říct si co, komu, proč, za kolik a jak chci prodávat. Jsme moc rádi, že partnerem 9. ročníku se stala ČSOB. Finanční gramotnost obecně, finanční plánování, byznys plán nebo „pouhé“ stanovení ceny – to jsou témata, která by se dala nazvat Achillovou patou začínajícího podnikatele. ČSOB nejenže nabídne vítězům v soutěži hodnotné ceny, ale poskytne i poradenství a rady. Ceníme se i portálu Průvodce podnikáním.
Letos pořádáte již 9. ročník. Kolik se vloni přihlásilo do soutěže projektů?
V loňském roce se do soutěže přihlásilo 483 začínajících podnikatelů. Regionální vítězové na prvních třech místech a celostátní výherci získali ceny v celkové hodnotě přes 3 miliony korun.
A jaké ceny budou moci vítězové vyhrát letos?
Pro vítěze máme připraveny ceny v celkové hodnotě zhruba 3,5 milionu korun a celostátní vítěz může vyhrát přibližně 750 000 korun. Jedná se o finanční odměnu a balíček služeb, potřebných pro podnikání.
Jak soutěž probíhá? Pořádáte jak regionální kola, tak i celostátní. Kolik může být vítězů?
Zájemci mohou posílat přihlášky od 25. ledna do 4. března. Ve všech 14 krajích mohou vyhrát tři vítězové a v celostátním kole pak z regionálních vítězů vzejde vítěz poroty. O celostátním vítězi může on-line hlasovat i veřejnost. Díky spolupráci s Českou manažerskou asociací budeme letos udělovat i tři Zvláštní ceny pro mladé podnikatele do 35 let.
Kdo projekty hodnotí? Jaká jsou kritéria?
Projekty hodnotí odborná porota, která se skládá z odborníků na marketing, finance a podnikání. Hlavními kritérii jsou inovativnost podnikatelského nápadu, obchodní plán a životaschopnost projektu. Důležitá je i kvalita zpracování projektu.
V případě, že se již některého z předchozích ročníků zúčastnil, mohu se přihlásit znovu?
Do soutěže se mohou přihlásit soutěžící z minulých ročníků kromě vítězů.
Pro ty, co stále váhají. Co účast v T-Mobile Rozjezdech přinese?
Po každém semináře vyhodnocujeme průzkum mezi účastníky Rozjezdů a s mnoha soutěžícími jsme dlouhodobě v kontaktu. Ze zpětné vazby víme, že nejvíce oceňují poznatky, zkušenosti a kontakty, které získají jak účastí v soutěži, tak na seminářích. A v neposlední řadě je třeba zmínit, že vítězové od nás získávají kromě výher i mediální podporu, která jim pomůže v rozjezdu.
Zaujala mě možnost zúčastnit se bezplatných seminářů s odborníky a poradenství. Co musím udělat, abych mohla této nabídky využít?
Stačí se přihlásit na seminář v regionu, v němž zájemce podniká. Přitom nemusí být přihlášen do soutěže. Semináře jsou otevřené všem, kteří začínají podnikat. Přihláška je dostupná na www.rozjezdy.cz. Na programu budou workshopy na téma prodejní dovednosti, finanční plán nebo propagace na internetu. Zároveň během celého dne bude porota hodnotit projekty. Na závěr semináře budou vyhlášeni vítězové regionálního kola.
Eva Karasová
Manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile, má na starost oblast odpovědného podnikání a plnění dlouhodobě udržitelných cílů společnosti. Kromě toho je zodpovědná za několik projektů. Kromě programu T-Mobile Rozjezdy na podporu začínajících podnikatelů i za grantovou výzvu T-Mobile Mluvme spolu, zaměstnanecký dobrovolnický program Den pro dobrý skutek nebo téma Bezpečí na internetu. Má dlouholeté zkušenosti jak v médiích a PR, tak CSR. Pracovala například na postu manažerky externí komunikace a tiskové mluvčí ve společnosti Tesco a rok i v neziskové organizaci, aby poznala problematiku z druhé strany.