Banka jako součást účetního systému firmy
Business Connector, systém pro automatickou výměnu dat mezi bankou a vaším firemním účetnictvím je tady. Zdarma od ČSOB.
Používat osobní bankovnictví pro firemní účely je podobně neefektivní jako převážet kontejner zboží z Číny rozdělený po částech v osobních automobilech. Ano, možné to sice je, ale robustní a specificky postavený systém dokáže vaši práci dramaticky zrychlit a zlevnit.
Je spousta bank, které firemní bankovnictví ani nenabízejí. Jejich zákazníci si vystačí s rozšířeními běžného osobního účtu. Ale v dnešní době neuvěřitelných možností strojového učení a umělé inteligence jsou k dispozici mnohem efektivnější nástroje na spravování financí. A jestli je nechcete, vaše konkurence ano. Podle odborníků ze serveru Accounting Today bude už v roce 2020 robotika zpracovávat 40% účetních operací. A právě moderní bankovní produkty, jako je ČSOB CEB, jsou na takovou věc připraveny.
Navíc to zdaleka není řešení jen pro velké (a bohaté) hráče. Krása dnešní technologické revoluce spočívá v tom, že benefity využije korporace i „firma“o jednom člověku.
Využívejte současné možnosti
Když se na vývoj technologií, a tedy i podnikání, podíváme z odstupu, vrcholné období, kdy byly nejdůležitější samostatné aplikace (jako aplikacev mobilu nebo třeba samostatný účetní software), je už za námi.
Nyní žijeme ve fázi sdílených a propojených služeb (jako UBER, Airbnb nebo právě propojení banky a klienta napřímo). Nezaspěte tuto fázi. Jinak nebudete kompatibilní, a tedy ani konkurenceschopní.
Bankovní systém Business Connector od ČSOB umožní napojení vašeho účetního programu a může tak za vás vyřizovat obrovské množství rutinních činností. Díky využití webových služeb je to výrazně funkčnější řešení než zaměstnávat armádu přepracovaných účetních.
Všechno při starém a současně nové
Nejlepší na celé věci je to, že Business Connector nepřináší další nové rozhraní, se kterým se musíte naučit pracovat. Naopak. Používáte svůj starý známý účetní program, na který jste zvyklí, jen najednou s výrazně rozšířenými automatizovanými možnostmi.
Vždy aktuální a přehledné
Na začátku vygenerujete bezpečnostní certifikáty a je to. Díky šifrovanému propojení se pak už nemusíte přihlašovat do elektronického bankovnictví. Jste totiž ve spojení s bankou nepřetržitě a všechna data máte neustále aktuální.
Navíc se zvýší přehlednost vašich systémů. Nastavíte si oprávnění, kterými se Business Connector bude řídit. Tedy jaká data budou k dispozici pro které účty a pak takékterá data se budou odesílat do banky.
Pokud chcete, můžete si navíc celé řešení podle návodu na webu služby ještě dále doprogramovat podle vašich specifických požadavků.
Co vše tím propojíte?
Umožňuje to propojit ERP a účetní systémy, jako je třeba SAP. Účetní zpracování se pak dělá způsobem machine-to-machine (M2M), tedy na základě dávkové komunikace mezi stroji. Pokud dojde k importu transakčních požadavků do bankovnictví, jeden nebo více uživatelů je může elektronicky schválit. Také můžete některé operace rovnou podepsat svým certifikátem a pak k jejich provádění dojde už zcela automaticky.
Business Connector je součástí celé komplexní služby ČSOB CEB (bankovnictví pro firmy a podnikatele). Tu můžete používat i bez propojování systémů. Máte na to k dispozici i mobilní aplikaci ČSOB CEB Mobile.
Funguje to skvěle
Ráno si zapnete počítač a veškeré dokumenty už máte nahrané v systému. Zaplacení skupin faktur v dávkách zařídíte jedním klikem, stejně jednoduše se nastaví i zafixování výhodného devizového kurzu.
Funguje to trochu podobně jako datová schránka, jen intuitivněji. Včetně podávání dokumentů, podepisování smluv a zařizování veškerého chodu firmy. Systém ČSOB CEB zároveň funguje jako váš zabezpečený elektronický archiv. Konečně tedy můžete mít opravdu bezpapírovou kancelář a právě jste udělali další krok pro nástup umělé inteligence přímo do vašeho podnikového systému.