5 tipů, jak vybudovat silnou firemní značku
Už dávno odzvonilo časům, kdy se do marketingové kampaně musely dávat miliony. Díky sociálním sítím a internetu se celkově komunikace zrychlila a především lze snadněji najít každý nedostatek či naopak pozitiva výrobku nebo služby. Využijte toho.
1. Buďte důvěryhodní
Zákazník je zahlcen informacemi a nemá čas je všechny pročítat. Proto působte hned důvěryhodně a především stabilně na trhu. Důvěryhodnost zaručíte nejen pravdivými informacemi o kvalitním výrobku, ale také bezproblémovým vyřizováním reklamací a dobrou komunikací se zákazníky. Chcete přece, aby se k vám zákazník vracel.
2. Komunikujte a inspirujte
Vždy se zákazníky komunikujte a zjistěte, co by chtěli zlepšit. Překvapte je dopředu. Nejlépe se šíří dobré jméno prostřednictvím lidí, kteří předávají dobrou zprávu dál, a to nejen ve své rodině a mezi přáteli, ale také na internetu. A nesoustřeďte se jen na své klienty, ale také na samotné zaměstnance. Pokud dokážete ve firmě vytvořit atmosféru nadšení pro společnou věc a zaměstnanci se s hodnotami značky ztotožní, pak může každý z nich přispět svým dílem − od způsobu jednání se zákazníky až po příspěvky na vlastním nebo firemním profilu na sociálních sítích.
3. Sdílejte a publikujte
Možností je dnes v moderním technologickém světě bezpočet. Sociální sítě, psaní blogu, rozesílání newsletteru,… Teď je ale otázkou, jak je využít. Nesdílejte tam jen nové výrobky a jejich cenu. Využijte sociální sítě jako komunikační kanál, přes který můžete mluvit se svými zákazníky a odpovídat na jejich dotazy. Zároveň jsou to ideální místa pro sdílení informací o dění ve firmě. Můžete publikovat fotografie, videa a dostávat tak svoji značku do povědomí lidí.
4. Příběh vtáhne
Jaká byla vaše cesta k založení firmy? Jaké překážky jste museli překonat? Váš příběh dokáže lidi přitáhnout. Budou se cítit nejen jako zákazníci, kteří si kupují váš produkt, ale také jako kamarádi, kteří se zapojují do vývoje firmy.
5. Vystupte z davu
Na trhu už existuje mnoho věcí a není potřeba k podnikání vymýšlet úplnou inovaci. Mnohdy stačí podnikat v tom, čeho je v daném místě nedostatek nebo být zkrátka lepší. Kromě produktu klienty přitáhnete svým chováním a vystupováním, které se odlišuje od všech ostatních. Chovejte se i ke svým zákazníkům jinak. Promyslete si svoji komunikaci a držte se jí.